Vores værdier

Ønsker I et sted med ro til at udvikle sig og at blive parat til livet samt alle dets udfordringer for jeres barn – så er Hune Naturbørnehave med faste uddannede pædagoger, det naturlige valg. Hune Naturbørnehave består af en lille gruppe på max 25 børn, hvor hvert enkelt barn har plads til at være sit unikke selv.

Jeres barn vil indgå i aktiviteter både i samlet flok og i små grupper. Musikalsk legestue, svømning, motorik, årlig koloni – og selvfølgelig de mange givende oplevelser som vores fantastiske natur byder på, lige uden for døren. Som medlem af Danmarks Naturfrednings forening medvirker vi desuden i forskellige aktiviteter.

På det kulturelle område vil jeres barn få en fantastisk mulighed for specielle oplevelser, idet vi medvirker aktivt i mange kulturtilbud i området i samarbejde med blandt andre Museum for Papirkunst, Skulpturparken, Anne Just’s Have. Lokalområdet støtter aktivt op om vores børnehave, vi henter bl.a. gratis træ til vores værksted hos Tømmergaarden, Hune Bageri har altid lune boller, når vi kommer forbi og vi hjælper med julepyntning af lokale butikker.

Vi tilstræber, og nyder godt af, at være synlige og aktive i lokalmiljøet.

på den sproglige, motoriske, relationelle og sociale udvikling.
Vi søger at skabe et udviklingsmiljø, hvor legen er den drivende kraft.

Udvikling

ved at barnet mødes i et trygt og nærværende miljø, med en vifte af muligheder og udfordringer.
Dermed søger vi at åbne op for det enkelte barns lyst til læring.

som en daglig samarbejdspartner i leg
og aktiviteter, og vi tilstræber at
børnene får respekt og forståelse for vores natur.